Deltaco e-Charge ladekabel, Schuko til type 1, 1 fas, 3,6KW, 6m, svart
Deltaco e-Charge EV-1125 ladekabel passer alle kjøretøy med et Type1 uttak for den som vil lade via et vanlig vegguttak av typen Schuko sk mode 2 lading. Ladeeffekt opp til 3.6KW. Justerbar ladestrøm mellom 10A eller 16A. Sølvbelagte koblinger for god kontakt og lang livslengde. Lengde 6M. Type1 kontakten har støvbeskyttelse for å beskytte mot støv, smuss og fukt ved oppbevaring. Kabelens kontrollboks har en innbygd jordfeilsbryter type A.
Kabelen er laget av et TPE materiale som gir god bestandighet mot olje, slitasje samt UV lys. Kabelen er også fleksibel i kulde.
Biler med Type1 uttak er f.eks. Mitsubishi Outlander.
Ladingen av bilen overvåkes gjennom en toveiskomunikasjon mellom bilen og laderen. Når kabelen kobles inn i bilen gjennomføres et selvtest som forsikrer at kabelen er korrekt koblet og at bilen er klar for å ta i mot strøm før ladingen startes og kabelen får strøm.
Beskyttelseklasset for IP 66. Kabelnes kontrollboks har en innbygd jordfeilsbryter. Ved jordfeil blir strømmen slått av.
Kabelen får ikke repareres eller skjøtes da dette kan påvirke kabelens sikkerhet og funksjon. Forlengelsekabel får ikke brukes.
Sertifisering: TUV 2 PfG 1908
Kabel: EV07EE-H, 3G2,5mm²+1x05mm² + EV07EE-H, 3G2,5mm²
Klasse: IP66
Vekt: 2.05KG
Arbeidstemperatur: -25°C - +55°C
Elsäkerhetförbundet i Sverige, DSB i Norge, Tukes i Finland og Sikkerhedsstyrelsen i Danmark, avråder alle fra regelmessig lading i vanlige vegg- og motorvarmeuttak. OBS visse lokale bestemmelser forekommer.
Men generelt anbefales dette:
• Gamle eller felaktige koblinger og kabelforgreninger i
fastigheten kan forårsake varmegang ved høy belastning, noe som La derfor et godkjent elfirma kontrollere elinstallasjonen.
• Vanlige vegg- og motorvarmeuttak (Schuko) er ikke
laget for elbillading og klarer ikke gjenkommende høy
belastning under lang tid - derfor skal ladingen alltid begrenses til
8-10A og kontrollboksen henges opp i en krok.
• Forlengelsekabel skal ikke brukes da det kan være risiko for at sikringen ikke beskytter på riktig måte. Hvis kontrollboksen eller forlengelsekabelen havner på bakken kan disse lett skades.
Bruk ikke noe utstyr mellom uttaket og ladekabelen.
Deltaco e-Charge EV-1125 ladekabel passer alle kjøretøy med et Type1 uttak for den som vil lade via et vanlig vegguttak av typen Schuko sk mode 2 lading. Ladeeffekt opp til 3.6KW. Justerbar ladestrøm mellom 10A eller 16A. Sølvbelagte koblinger for god kontakt og lang livslengde. Lengde 6M. Type1 kontakten har støvbeskyttelse for å beskytte mot støv, smuss og fukt ved oppbevaring. Kabelens kontrollboks har en innbygd jordfeilsbryter type A.
Kabelen er laget av et TPE materiale som gir god bestandighet mot olje, slitasje samt UV lys. Kabelen er også fleksibel i kulde.
Biler med Type1 uttak er f.eks. Mitsubishi Outlander.
Ladingen av bilen overvåkes gjennom en toveiskomunikasjon mellom bilen og laderen. Når kabelen kobles inn i bilen gjennomføres et selvtest som forsikrer at kabelen er korrekt koblet og at bilen er klar for å ta i mot strøm før ladingen startes og kabelen får strøm.
Beskyttelseklasset for IP 66. Kabelnes kontrollboks har en innbygd jordfeilsbryter. Ved jordfeil blir strømmen slått av.
Kabelen får ikke repareres eller skjøtes da dette kan påvirke kabelens sikkerhet og funksjon. Forlengelsekabel får ikke brukes.
Sertifisering: TUV 2 PfG 1908
Kabel: EV07EE-H, 3G2,5mm²+1x05mm² + EV07EE-H, 3G2,5mm²
Klasse: IP66
Vekt: 2.05KG
Arbeidstemperatur: -25°C - +55°C
Elsäkerhetförbundet i Sverige, DSB i Norge, Tukes i Finland og Sikkerhedsstyrelsen i Danmark, avråder alle fra regelmessig lading i vanlige vegg- og motorvarmeuttak. OBS visse lokale bestemmelser forekommer.
Men generelt anbefales dette:
• Gamle eller felaktige koblinger og kabelforgreninger i
fastigheten kan forårsake varmegang ved høy belastning, noe som La derfor et godkjent elfirma kontrollere elinstallasjonen.
• Vanlige vegg- og motorvarmeuttak (Schuko) er ikke
laget for elbillading og klarer ikke gjenkommende høy
belastning under lang tid - derfor skal ladingen alltid begrenses til
8-10A og kontrollboksen henges opp i en krok.
• Forlengelsekabel skal ikke brukes da det kan være risiko for at sikringen ikke beskytter på riktig måte. Hvis kontrollboksen eller forlengelsekabelen havner på bakken kan disse lett skades.
Bruk ikke noe utstyr mellom uttaket og ladekabelen.
Article number: 80350