Kjøpevilkår

Kjøpevilkår

Kontakt oss
24.se
Box 829
391 28 Kalmar
Sverige
Org.nr: 556444-4593
Tlf:+46 480-780000
Faks: +46 480-440710
E-post: support@24hshop.no

Supportavdelingen prater/skriver kun på engelsk eller svensk.

Kjøp


Ved bestilling inngås en avtale når 24hShop.no har bekreftet bestillingen via mail samt en ordrebekreftelse. Ordrebekreftelsen skjer på automatikk av 24hShop.no database. Har du ikke fått ordrebekreftelsen innen 24 timer, vennligst kontakt oss. Ved eventuelle feil i f.eks. leveransetiden, pris etc. forbeholder vi oss retten å korrigere dette på etterskudd. Du kan kun bestille via vår hjemmeside.
Toll kostnader kan gjelde, og deretter betales av kunden.
Tenk på at dersom ordreverdien inkludert frakt 350 NOK, så finnes det risiko for at tollen legger på 25% i moms og 129 kr i fast avgift, for varer f.o.m 1000NOK og oppoverså finnes det risiko for at tollen legger på 25% i moms og 253 kr i fast avgift som du må betale når du henter pakken.
Vi vil bare påpeke her at det er kundens eget ansvar å få varene fortollet i fall de ikke blir merket ut av Tollvesenet.

Bestillinger over 2kg i volumvekt, vil bare bli akseptert dersom kunden betaler de faktiske fraktkostnadene etterskuddsvis.
For å beregne postens volumvekt, brukes formelen: (bredde x høyde x lengde x 280)

Leveransetid


Normal leveransetid er 2-4 arbeidsdager, men kan under høy ordrepågang være 4-5 arbeidsdager etter mottatt ordre.

Leveranser


Du kan dessverre ikke hente din bestilling personlig ved vårt lager. Bestillingen sendes via Posten. Vi leverer fra vårt lager i Sverige til Norge.

Brev: Bestillinger med liten vekt og verdi kan sendes som brev. Bestillingen leveres da direkte til din postkasse.

Postpakke: Bestillinger som har en ordreverdi på over 500 kr, eller som sendes mot postoppkrav, sendes som postpakke. Når din bestilling har ankommet Postens Servicested, det kan være din nærmeste Rimi-butikk, etc., sendes en lapp i posten.
E-post bekreftelse: Samme dag som din bestilling har blitt skrevet ut sendes en e-post med kollinummer slik at du kan følge og spore opp pakken din. OBS! E-post bekreftelseskjer kun når pakken sendes som postpakke.

Den totale fraktkostnaden kan du alltid se på din ordre før du godkjenner den i kassen...

Dersom det oppstår en leveranseforsinkelse gir vi deg beskjed om dette via e-post. Du som kunde har alltid rett til å heve kjøpet ved leveranseforsinkelser. Vi kommer til å gjøre alt i vår makt for å fullføre din bestilling. Det kan finnes tilfeller som gjør det umulig og fullføre bestillingen, f.eks. dersom vår leverandør ikke kan fullføre sitt oppdrag hos oss. Vi forbeholder oss retten til å fraskrive oss all erstattning til kunden når det gjelder leveranseforsinkelser.

Transportrisiko: Vi står for transportrisikoen dvs. risikoen for at varen skades eller kommer bort under transporten fra lageret vårt til deg. Du står for risikoen ved eventuell retur til oss. [Til toppen]
Ikke-utløste pakker: For pakker som ikke hentes ut og som går i retur til oss, debiteres en avgift på 300 kr (800 kr ved større arktikler) inkl. moms for å dekke 24hShop.no utgifter for frakt og administrasjon.

Betaling

- Kortbetaling: Betal sikkert med ditt VISA, Eurocard/Mastercard. Betalingen din er 100% sikker via DebiTech Payment Gateway, som anses ha den beste sikkerheten mot bedrageri. Kortnummeret sendes via en kryptert tilkobling direkte til banken.

Tilbakebetaling: Eventuell tilbakebetaling gjøres først og fremst til din bankonto, eller via lapp i posten. Tilbakebetalingen skjer som regel innen 10 dager, dog senest 30 dager fra vi har mottatt og godkjent returen din.

Garanti


24hShop.no selger alle produkter med garanti ved fabrikasjonsfeil i henhold til svenske Forbrukerkjøpsloven, foruten oppladningsbare batterier som selges med 3 månenders garanti. Visse bedrifter har økt sine garantier. Dette gjelder bl.a. Sony Ericsson, Nokia, Samsung, SanDisk m.m. For mer informasjon besøk de respektive produsentenes hjemmeside. Alle eventuelle garantier gjelder i Norge. Du har 3 års reklamasjonsrett. Ditt garantibevis er din ordrebekreftelse som du vil motta via e-post, samt som vedlegg i pakken din. Denne skal sitte på utsiden av emballasjen i en plastlomme, alternativt ligge i innpakningen. Ved retur skal varen pakkes inn slik at varen og dens emballasje ikke skades.

Restnoterte varer


Varer som er restnoterte, annulleres automatisk på ordren din, og vil ikke sendes ut når den finnes på lageret igjen, prisen dras i stedet av ved betalingen. Har du betalt med bankkort settes summen automatisk tilbake på kortet. Når du ser at varen finnes på lager i vår webshop igjen, kan du bestille den igjen.

Restbestilte varer


Dersom en vare er på restordre, kan du se datoen når den forventes tilbake på lager.
Produktet er da bestilt og på vei til oss fra våre leverandører. Du kan da bestille varen som vil bli sendt til deg umiddelbart etter levering. Legg merke til at datoen du ser er bare en foreløpig dato.
Har du flere varer i bestillingen din som er på lager, sendes de direkte til deg samme dag, og varen som er restbestilt sendes fraktfritt senere, når vi får den på lager.

Angrertt og åpnet kjøp i 30 dager


Du som kunde har rett til å angre kjøpet ditt innen 30 dager etter at du har mottatt varen og uten en spesiell grunn. Dette er etter forutsetning at produktet og produktinnpakningen er i vesentlig uforandret tilstand, dvs. ubrukt, ikke ødelagt eller skadet og i en såpass bra tilstand at man kan selge det til en ny kunde uten prisavdrag. Du kan ikke bruke produktet, men kan naturligvis åpne den forsiktig og undersøke den. Du som kunde står for returfrakten med henvisning til angrerett og åpent kjøp i 30 dager.

Angrerett og åpent kjøp i 30 dager gjelder ikke bedrifter.

Kontakt support@24.se om du vil benytte deg av angreretten.
Varer som ikke oppfyller disse kriteriene vil returneres til kunden mot returfrakt samt håndteringskostnad uten uttak. Ved alle returer kreves det at kunden sparer kollinummeret for eventuell oppsporing.

Reklamasjon


I følge Svenske Forbrukerkjøpsloven har du som kunde reklamasjonsrett i 3 år. Etter det har du akseptert varen. 24hShop.no følger svenske Forbrukerkjøpslovens reklamasjonsrett. 24hShop.no går igjennom alle forsendelsene før det sendes av gårde. Skulle varen likevel være skadet eller være en feil når den ankommer så retter vi opp problemet kostnadsfritt. OBS! Før du returnerer defekt/feilleveranser må du kontakte kundeservice for å få reklamasjonen godkjent. Noen ganger kan det være nok at vi sender reservedeler. OBS! Det er viktig at du foretar deg en korrekt anmeldelse. Synlige feil: Anmeldes direkte til utleveringsstedet ved uthenting av varen. Skjulte feil: Anmeldes til 24hShop.no kundeservice innen 3 dager etter at varen ble hentet. Ved alle returer kreves det at kunden sparer sitt kollinummer for eventuell oppsporing. Ved retur skal varen pakkes den inn på en slike måte at hverken varen eller innpakningen skades. 24hShop.no erstatter kun frakt som har godkjent reklamasjon og som har valgt det billigste fraktalternativet som Posten kan tilby, mot fremvisning av kvittering. Reklamasjoner som ikke er godkjent spares i lageret vårt i 3 måneder for eventuell retur til kunden etter ønske fra kunden.
Ved garantiservice kan vi ikke tilby kunden erstattningstelefon mens telefonen er på service. OBS! Dersom du selv vet at du har forårsaket skaden ved uaktsomhet (vannskade, skade pga. at den falt i bakken m.m.) så inngår det ikke i garantiservice. Servicestedet vil da i stedet kreve en undersøkelsesavgift som du som kunde må stå for.

Ikke-utløste varer


For pakker som ikke hentes ut og som har gått i retur til oss, debiteres en avgift på 300 kr (800 kr ved større artikler) inkl. moms for å dekke 24hShop.no utgifter for frakt og administrasjon.

Cookies


En cookie er en liten datafil som lagres på datamaskinen din av nettleseren. Cookies brukes for å gjøre besøket til vår nettbutikk så bra og effektivt som mulig og for å analysere besøksstatistikk.

Du kan enkelt slå av lagring av cookies gjennom nettleserinnstillingene. Hvis du deaktiverer cookies vil dette dessverre føre til at det ikke er mulig å foreta noen bestilling på 24hshop.no

Taushetsplikt og sikkerhet personopplysninger


Alle sider der du legger igjen personlige opplysninger ved kjøp er 100% sikre sider (kryptert overføing). Når du legger inn din bestilling hos oss oppgir du personlige opplysninger som navn, adresse, personnummer og telefonnummer. I samband med registreringen og bestillingen din godkjenner du at vi lagrer og bruker dine opplysninger i vår virksomhet for at vi skal kunne fullføre våre oppdrag for deg. Vi dokumenterer også kommunikasjonen vi har med deg via e-post for å kunne opprettholde den servicen som du forventer deg av oss.
24hShop.no vil ikke oppgi dine personlige opplysninger til en tredje part. Dersom du ønsker å motta vårt nyhetsbrev vil vi sende deg informasjon og tilbud om ulike produkter via e-post. Dette kan du enkelt avbestille her. I følge Personopplysningsloven har du rett til å få den informasjonen vi har registrert på deg. Om den består av feil, er ufullstendig eller irrelevant kan du kreve at informasjonen rettes på eller tas bort. Er dette tilfelle, kontakt vår kundeservice.

Maks 1 stk per kunde


Når vi har produkter som er merket Maks 1 stk per kunde og kunden ikke respekterer dette, forbeholder vi oss retten til å kun sende ett eksemplar av varen og betaler ikke tilbake summer under 10 kr.

Force majeure og tvist m.m


Ved eventuell tvist har vi som policy å følge Reklamasjonsnemdens anbefalinger. I hendelser som krig, naturkatastrofer, strid på arbeidsmarkedet, avgjørelser fra myndigheter, utelatte leveranser fra underleverandører, eller liknende utenfor vår kontroll, som ikke kunne forutses, som gjøre at 24hShop.no ikke kan overholde inngått avtale, befries 24hShop.no fra sine forpliktelser om å innfri nevnte avtaler.

Aldersgrense


Vi godkjenner ikke bestillinger fra personer under 18 år uten foresattes godkjennelse.

I dag finnes det en plattform for EUs forbrukere og bedrifter for å henvende seg til, men bare for grenseoverskridende e-handel. Denne online plattform har som mål å gi alle berørte parter en inngang for forlik av tvister som oppstår uten å bruke domstol. Du kan finne den på https://webgate.ec.europa.eu/odr