Kjøpevilkår

Kjøp
Ved bestilling gjøres en avtale når 24hshop.no har bekreftet bestillingen ved en ordrebekreftelse på mail. Ordrebekreftelsen skjer automatisk av 24hshop.no’s database. 
Hvis du ikke har fått noen ordrebekreftelse i løpet av 24 timer, vær vennlig å kontakte oss.
Ved eventuelle feil i f.eks leveringstid, pris, osv., forbeholder vi oss retten til å korrigere dette etterpå. 

Pris
Prisene er inkludert moms.

Betaling
Betal sikkert med VISA, Eurocard/ MasterCard. Betalingen er 100% sikker gjennom Dibs Payment Gateway, som anses å ha den høyeste sikkerheten mot bedragerier. Kortnummeret sendes via en kryptert tilkobling rett til banken.


Leveringsforsinkelse
Hvis leveringsforsinkelse oppstår, gir vi deg beskjed om dette. Du som kunde har alltid rett til å heve kjøpet ved leveringsforsinkelser. Vi kommer til å gjøre alt som står i vår makt for å fullføre bestillingen. Det kan imidlertid oppstå situasjoner som gjør det umulig å fullføre bestillingen, f.eks om vår leverandør ikke kan fullføre sitt oppdrag for oss. Vi forbeholder oss retten til å fraskrive oss all erstatning til kunden når det gjelder leveringsforsinkelser. 

Transportrisiko
Vi står for transportrisikoen, dvs. risikoen for at varen skades eller forsvinner under transporten fra lageret vårt til deg. Du står for risikoen ved eventuell retur til oss. 

Garanti 
24hshop.no selger alle produkter med garanti mot fabrikasjonsfeil i henhold til gjeldende regelverk, 
med unntak av oppladbare batterier som selges med 3 måneders garanti. 
Visse firmaer har utvidede garantier, slik som Sony, Nokia, Samsung, Sandisk m.m.
For mer info besøk respektive produsents hjemmeside.
Alle eventuelle garantier gjelder i Norge.
Du har 3 års reklamasjonsrett.
Ditt garantibevis er din ordrebekreftelse som du får via e-post, og er også vedlagt i pakken. 
Ved retur skal varen pakkes på en slik måte at den eller dens emballasje ikke kan bli skadet.

Restnoterte varer
Hvis en vare er restnotert, kan du se dato for når den beregnes å være på lager igjen.
Produktet er da bestilt og på vei til vårt lager fra vår leverandør. Du kan da bestille varen, så sendes den til deg med en gang ved innlevering. Legg merke til at datoen du ser bare er en foreløpig dato.
Har du flere artikler i bestillingen som er på lager, sendes de rett til deg samme dag, og varen som er restnotert sendes fraktfritt senere, når den kommer til lageret.

Angrerett i 30 dager                                                                                                                                   
I henhold til Forbrukerkjøpsloven har du som kunde rett til å angre kjøpet og få tilbake det beløpet du har betalt i løpet av 30 dager etter at du har tatt imot varen og uten noen spesiell grunn. 

Produktet skal være i vesentlig uforandret tilstand, dvs. ubrukt og ikke ødelagt eller skadet og i en slik tilstand at det går an å selge det til en ny kunde uten rabatt. Du kan ikke bruke varen men naturligvis forsiktig åpne og undersøke den. Angreretten gjelder ikke på data/tv-spill hvis plasten/forseglingen er brutt.

Ved angrekjøp av brukte hygieneartikler og kroppsnære produkter slik som tannbørster, barbermaskiner og in-ear hodetelefoner og høreapparater godkjennes ikke angrekjøpet av hygieniske årsaker. Hvis produktet er ubrukt kan du derimot angre kjøpet.

Ytterligere instruksjoner for hvordan du går fram finnes på returetiketten. Ved angrerett betaler du som kunde returfrakten. Kontakt ditt nærmeste postkontor for prisopplysninger for retur av produktet.

Angreretten gjelder ikke bedrifter. 

Kontakt support@24hshop.no hvis du vil bruke angreretten.
Varer som ikke oppfyller kriteriene ovenfor, kommer til å returneres til kunden mot returfrakt samt håndteringsavgift uten unntak. Ved alle returer kreves det at kunden sparer sitt kollinummer for eventuell sporing.

Returadress:
24 se Sverige AB
Box 829
391 28 Kalmar
Sverige

Reklamasjon                                                                                                                                     
I henhold til Forbrukerkjøpsloven har du som kunde reklamasjonsrett i 3 år etter at du har mottatt varen. 

Hos 24hshop.no gjelder Forbrukerkjøpslovens reklamasjonsrett. 

24hshop.no inspiserer hver forsendelse før den sendes til deg. Skulle varen likevel være skadet eller feillevert når den kommer fram, vil vi kostnadsfritt rette opp feilen. OBS! Før du returnerer defekt/feillevert vare, må du kontakte kundeservice for å få godkjent reklamasjonen, noen ganger holder det at vi sender reservedeler.

Ved alle returer kreves det at kunden sparer kollinummeret og kvitteringen for eventuell sporing.
Ved retur skal varen pakkes på en slik måte at varen eller dens emballasje ikke kan bli skadet.


Tilbakebetalinger
24hshop.no erstatter bare frakten på godkjente reklamasjoner, mot framvisning av kvittering.

Du som kunde bør aktivt velge det mest fordelaktige forsikrede fraktalternativet utfra et prisperspektiv, vi erstatter ikke høye beløper hvis kunden har valgt et dyrere alternativ enn nødvendig.

Ikke godkjente reklamasjoner lagres på vårt lager i 3 måneder for eventuell retur til kunden i henhold til kundens ønsker.

Ved bankkortbetaling tilbakebetales beløpet alltid til kontoen som 
ble brukt ved kjøpet.

Personvern og sikkerhet Personopplysninger
All håndtering av forbrukerens opplysninger skjer kryptert med høyeste sikkerhetsnivå, ved hjelp av et SSL-sertifikat. 
24.no behandler forbrukerens personopplysninger i henhold til gjeldende Personvernerklæring.

Tvist og Force majeure m.m.

Ved eventuell tvist har vi som policy å følge Forbrukerrådets anbefalinger.
Eventuell tvist skal løses av enten Forbrukerrådet i Norge eller European Commission Online Dispute Resolution (EU ODR).

Forbrukerrådet: https://www.forbrukerradet.no/
Forbrukerrådet
Postboks 463 Sentrum
0105 Oslo
EU ODR: https://ec.europa.eu/odr 

Ved krig, naturkatastrofer, konflikter på arbeidsmarkedet, myndighetsvedtak, manglende leveringer fra underleverandører, eller liknende situasjoner utenfor vår kontroll som ikke med rimelighet kan forutses og påvirker inngåtte avtaler fra 24.no, som gjør at 24hsop.no ikke kan overholde nevnte avtale, skal være grunnlag for at 24.no befris fra sine forpliktelser til å fullføre nevnte avtale.

Aldersgrense
Vi godkjenner ikke bestillinger fra personer under 18 år uten verges godkjennelse.

Forbehold

Vi forbeholder oss retten til å annullere bestillinger, uansett om det gjelder feilaktigheter slik som trykkfeil, tekniske problemer, utsolgte varer eller massebestillinger. Ved feilinformasjon har du som kunde rett til å heve kjøpet, med henvisning til Forbrukerkjøpsloven.

Kjøpsvilkårene ble oppdatert 2019-04-09